Saturday, March 19, 2011

Tak Ku Pinta Untuk Dipuji Tapi Dihargai

Asalamualaikum w.b.t buat semua pembaca . 

Hipp..Hipp .. Hangat ke tidak hari nih ? Apa yang best bagi anda hari cuti macam nih ? Pergi lepak-ing kat Mid Valley usha si awek cun vs pakwe serabai ke ? Heh , tak nak berceramah ke apa hari nih untuk korang sebab tahu korang dah menyampah dengan blog buruk yang tak best nih . *Ok fine !

Setiap apa yang korang nilai tentang blog nih , sentiasa ku ketahui . 

Bila dah jadi blogger lama macam nih , orang kadang-kadang mula berkata macam2 . Kan ? Contoh seperti berikut :

Dia dah lama blogging , ingat otai la konon !
Ekk eleh , blog macam apa ja nak buat bajet gempak .. Pigiiiidah !!
Baru budak sekolah buat pala ..
Budak hingusan punya blog rupanya .. Tak sedar diri ..
Aduhaiii cik kak dan cik abang .. Untuk pengetahuan korang , Eyza ber-blogging bukan untuk femes ke apa . Kalau nak femes , dah lama buat Vlog tak pun YouTube macam Cikgu Syida . Rasanya korang memang dah kenal dengan Cikgu Syida kan ? Tak perlu huraian siapa beliau yang hebat itu ! =)

Kalau Eyza cakap Eyza tak pernah dapat Buffering Earning kat NuffNang korang percaya tak ? Percayalah sebab itulah realitinya . Eyza tak tahu pun Apa NuffNang nih sebenarnya . Hahaha . Entah apa function NuffNang tuh pun Eyza tak tahu . *Teruk bebenor kome nih Eyza oii !

Iyeahhh ! Kadang2 , Eyza tak faham dengan dunia blogging nih . Aduhaiii , kejap di atas dan kejap di bawah . Macam hidup kita jugak . Tak selalu nya happy jer memanjang . Ada masanya kita di'gempar'kan dengan duka lara . So , beringat-ingatlah yer ! =b

Anda segala-galanya ! :)

Sepanjang menceburkan diri dalam dunia blogging nih , dah macam2 ragam blogger Eyza jumpa . Huhuh , ada yang menjadikan blog sebagai freedom of speech . Korang tahu apa maksudnya ? Selalu sangat baca di header diorang ayat nih :

Blog aku takkan pernah jadi blog kau ! Tak suka ? Pergi main jauh-jauh .

Memang tuh blog korang , so apa korang nak buat terserah . Tapi , agak-agaklah . Takkan korang nak jadikan blog korang tuh tempat melepaskan bahana marah korang . Kalau blog boleh bercakap , confirm diorang maki-hamun korang balik ! 

Tak Ku Pinta Untuk Dipuji Tapi Dihargai 

Title umpama seperti seorang melukut di tepi gantang . Maybe dalam fikiran korang berkata begini : 
Gila tak malu budak nih ! Mintak belas kasihan orang pulak . Taktaumalu Taktaumalu ! 

Bukan cenggituh maksud di sini . Bukan rayuan ataupun apa-apa berkaitan dengannya . Semua blogger nak yang terbaik untuk blog diorang takdak yang nak blog diorang dicaci ataupun difitnah tak semena-mena . Sapa nak begitu kan ? 

Eyza terbaca la entry kat seorang Blogger nih . Nama dan identiti beliau dirahsiakan untuk mengelak sebarang prasangka yang tak sepatutnya . Hihi , taknak cari pasal dalam dunia blogger yang sangat friendly ini ok ? So , jangan buat hal ! Meh nak gitau apa dia cakap :

Kadang2 aku benci dengan Blog aku sendiri . Orang nih bila kita menulis , diorang mengutuk ! Bila kita tak tulis , sibuk nak mengata . Menyampah siot aku . Macam ****** jer . Ingat bagus sangat la kowt diorang tuh . Aku bukan nak sangat orang baca blog aku tapi at least , hargailah skit . Bukan nak mintak lebih sangat !! -.-
Eyza pasti korang memang pernah baca penulisan begini kan ? Memang kita rasa tak dihargai bila orang tak baca atau komen blog kita . Tapi percayalah , kalau korang tengok Stats kat blog korang mesti ada jugak yang view blog korang . Silence reader ke . Mana la tahu kan ? =)

Positif lah sikit . Jangan asyik nak menyalahkan orang jer bila tak view blog kita . Blog nih macam hidup la jugak . Kadang-kadang kita 'femes' , kadang-kadang kita 'jatuh' dengan blog kita jugak . Bagi Eyza sendiri , kalau orang komen blog tuh satu nikmat yang tak ternilai sangat dah . Tapi , kalau orang tak komen , Eyza akan fikir balik mesti ada something wrong dengan entry tuh .

Hope janganlah cepat sangat melatah dalam dunia Blogger nih ok ? Kita kena banyak bersabar tahu ? Try la apa-apa tips yang blogger-blogger terkenal buat . Jangan nak ego sangat konon-konon orang boleh datang blog kita dengan sendiri . Sedangkan duit pun tak jatuh berterbangan dari langit , nih kan pulak follower nak datang kat blog .

Ini realiti kehidupan yang sebenar . 

Fikir-fikirlah yer blogger-blogger sekalian . Kita menulis untuk apa yang sebenarnya ? Sama ada untuk mengejar populariti sementara atau untuk berkongsi cerita dengan orang lain . Hanya korang yang tahu apa sebab korang ber-blogging . =)

Sampai sini yer pembaca yang dirindui ! ;)
19.Mac.2011 , 10.33 AM ~

p/s : Sibuk nak kena update website baru ! 


Nota Kaki :
Jangan salahkan orang lain dengan kelemahan diri kita sendiri .   
Ubahlah diri sendiri wahai saudara dan saudariku ! 
Tulus Ikhlas ,  
Hafizatul Asyrah bt. Zulkhairi @ Eyza

2 serangan:

Woofer Storm said...

sbr k..dunia blog ni bukan stiasa ceria..kdg2 ada juga pasang surut nya..ermmmm

Hafizatul Asyrah said...

@Woofer Storm

hehe betul la tuh ..
=)

thanks ! ;)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)