Friday, October 17, 2008

Siapa Eyza ?

Asalamualaikum w.b.t buat semua pembaca .

Oh Owner :


FullName : Hafizatul Asyrah bt. Zulkhairi
Contact Name : Eyza/Izah
Birthday : 20 . September . 1994 @ 14 Rabiul Akhir 1415
Sex : Perempuan
Location : Kangar , Perlis
Hometown : Kodiang / Kangar
Status : It's Complicated
Education Place : Tadika Kemas (Batch 1999-2000), SK Seri Indra (Batch 2001-2006), SMKAPPs (Batch 2007-2011), Kolej Matrikulasi Kedah(Batch 2012-2014), USMKK(Batch 2014-2018)
Hobby : Dengar lagu , Snap Picx
Interested : Graphics Designing
Music Type : All is Available 
Ambitions : Hanya Allah yg Menetapkan 
Height : 154 cm
Weight : 44 kg
Siblings : Anak ke-2 daripada 4 orang [*Kakak sulung !]
Books : Al-Quran , Hadis
Food : Chicken Chop
Drink : Ice Blended Mocha, Cincau
Animal : Penguin , Koala[*kecuali Bab1 dan Dog]
Games : Bowling
Football Team : Liverpool
Feeling : Sensitive
Addicted : Facebook/Blogger
Skin Type : Sawa matang
Wishlist : Freedom!

Rahsia Hati :


Sukar Menerima Kenyataan
Entah kenapa nih lah sifat yang sangat menebal dalam diri saya . Susah betul nak terima kenyataan tidak kira apa jenis kenyataan seperti ditinggalkan , kegagalan dan sebagainya . Bukan mudah untuk menerima kenyataan yang besar dalam diri . Sukar sangat nak mengubah sesuatu yang dahulunya dimiliki untuk dilepaskan .

Suka Budak2
Baby . Memang saya sangat menyayangi golongan yang dipanggil budak kecik ! Kecomelan dan kenakalan mereka menghiburkan hati ini . Dengan melihat hilai tawa dan gerak geri manja mereka membuatkan saya merasa tenang . [* Tak sabar nak ada baby sendiri !]

Tidak Pandai Bergaul
Disebabkan parents dah awal2 lagi dah 'ikat' diri nih , maka saya tidak bebas bergaul dengan sesiapa . Tiada masa keluar bersama-sama teman dan bersuka ria seperti remaja lain . Boleh dikatakan tahap sosial seperti keluar dating , hangout bersama2 rakan dan seumpama dengannya adalah rendah . Disebabkan itu , saya tidak pandai bergaul dengan orang ramai .

Sensitif dan Kuat Menangis
Tak dapat dinafikan , saya sangat sensitif orangnya . Mudah sangat air mata nih mengalir . Murah sangat ler kowt . Kadang2 tanpa sebab jer air mata tuh mengalir dengan sendiri . Benda yang boleh buat saya menangis ialah apabila terkenangkan detik2 kenangan bersama-sama keluarga serta kesalahan dan dosa yang pernah dilakukan . Kalau masuk bab2 agama , ada jugak part nangis nih .. :( [*Macam baby la kowt bila menangis]

Pendiam
Disebabkan tidak pandai bergaul dengan semua orang , saya menjadi seorang yang sangat pendiam . Kalau tak der orang tegur , saya takkan cakap . Tapi bila dengan orang sangat mengenali saya , saya akan bercakap tanpa merasa penat . Mulut umpama murai tercabut ekor apabila bersama sahabat2 saya ! ;)

Pencinta Alam Semula Jadi
Benda paling terbaik dalam hidup saya ialah alam sekitar . Saya sangat mencintai sepenuh hati kerana di situlah saya dapat melihat ketenangan dalam sanubari hati ini . Jiwa menjadi tenang apabila merasakan udara yang segar . Seandainya saya memiliki tahap kewarasan yang rendah seperti tertekan dan bengang , saya akan melihat ciptaan-Nya yang ada berhampiran dengan saya . Ketenangan akan meresap ke dalam jiwa saya . :D

Cinta Sepenuh Hati
Dulunya saya playgirl sepenuh masa , tapi bila mengenali dia , saya memahami erti cinta sejati . Tapi kisah cinta itu tak kekal dan hanya khayalan antara kami . Sungguh , kini saya menjadi seorang yang lebih setia dari dahulu . Saya akan mencintai mereka yang mencintai-Nya sepenuh hati kerana mungkin itu takdir untuk saya . Dia yang berhak menentukan hidup saya dan saya redha dengan ketentuan-Nya . [*Husband saya nanti mestilah seorang yang sangat memahami]

Pendengar yang Baik
Saya seorang pendengar yang boleh dikatakan tegar la . Dah banyak cerita saya dah dengar melalui kawan2. tapi kadang2 , saya terleka dan terlepas cakap mengenai cerita kawan saya tersebut . Adoii kelemahan diri ini sendiri . Tapi itu tidak bermakna saya mulut tempayan ok ? -.- Apabila saya mendengar cerita orang lain , ianya dapat memotivasikan diri saya sendiri . Sesungguhnya ada yang lebih teruk dari saya .

Privacy tiada Batasan 
Bagi saya , walau dimana pun saya berada , saya inginkan privacy . Setiap perbuatan saya tidak perlu diketahui oleh semua kecuali dengan izin saya sendiri . Saya tidak sukakan tempat yang sangat bising dan riuh-rendah . Saya tidak suka untuk menunggu sebegitu lama . Saya juga tak suka diperhatikan . Fuhh memang memerlukan privacy tahap kritikal . :D


Panas Baran 
Memang dah terjadi dalam diri saya nih secara automatiknya sifat panas baran . Saya seorang yang sangat mudah panas dan perasannyer habis tahap . Ngee kadang2 perasannya tak bertempat langsung . Tapi kini saya cuba mengurangkan rasa panas baran dan perasan habis tahap saya tuh . Insya-Allah , dengan redha-Nya , saya akan beransur berubah menjadi seorang yang baru .. ;)

Barang Penting :



IC , Jam , Purse , Pendrive , MP4 , TOBLERONE , Internet ,  Pensil Box , Buku Nota dan Laptop

Nih lah nyawa dalam hidup saya . Saya sangat memerlukan mereka untuk meneruskan hidup . Tapi Allah tetap menjadi peneman hidup yang paling hebat . Alhamdulillah dengan nikmat yang diberi . :)

Hanphone tidaklah sebegitu penting bagi saya kerana ianya akan menjadi mangsa keganasan bila saya sedang naik angin@marah . Selalunya handphone menjadi mangsa saya untuk melepaskan geram . Oleh itu , saya tidak memerlukan handphone hebat dan berstyle tetapi memerlukan handphone yang tahan lasak dan tidak mudah pecah . :)

Cukup ?

Nak taw lagi ?? Tanya lah ! ;)

Saya sedia menjawab apa yang anda ingin tahu tentang diri saya .

8 serangan:

cik ena :) said...

tanak tnya tapi nak ckap u sweet :) der

Hafizatul Asyrah said...

@cik ena :)

ye ker ? haha tenkiu .
biasa2 saja . u're more sweet ,
dear ! ;)

thanks !

NAA said...

hihi.. ;)

Hafizatul Asyrah said...

@NAA

eh3 kenaper ??
;)

Farah Wahida said...

hehe.... cute la blogger awak.. awak pon sweet gak ni

Hafizatul Asyrah said...

@Farah Wahida

tenkiu .. biasa2 saja ..
awk pun sweet jugak !

;)

Anonymous said...

teringin nak tau sape adik junior smkap ni~~^^
anyway...nice blog sis...akak batch 2004-2008 KIGS...

Hafizatul Asyrah said...

@Anonymous

hehe ye ker ? ohh saya budak baru lagi kalau sampai 2008 tuh .. hihi !

thanks ! :)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)