Thursday, March 17, 2011

Antara Benci Dan Rindu Yang Tiada Jawapan

Asalamualaikum w.b.t buat semua pembaca .

Wihuuu . Apa cerita mata-mata penjenguk blog nih ? Sihat-sihat la hendaknya yer . Lama jugak kena tinggal blog nih yer . Hehe , actually saja ja kasi peluang untuk korang komen entry sebelum nih puas-puas tapi sayang , sambutan kurang menggalakkan di situ . Takpa . *Try again once !

Hari yang cerah pagi tadi , malam yang sepi ketika ini . Alunan lagu My Heart berkumandang membawa duka lara di hati . Huh , nasib Eyza tak baik lagi hari nih . 2 kali try tapi tetap tak dapat . Seperti biasa , hari nih Eyza cuba nasib lagi di HotFm . Apakan daya , tak dapat jugak . 

Menjadi seorang Hafizatul Asyrah perlu memiliki kesabaran yang tinggi . Sabar Eyza sabar . Allah sediakan yang lebih baik untuk anda nanti . Ya , ayat yang sentiasa hati Eyza katakan bila Eyza mula nak berputus asa . Jangan membantah apabila hati yang satu itu berkata kerana ada kebaikannya . =)



Hati yang suci ialah hati yang tiada hasad dengki terhadap orang lain .

Terdetik di hati , Eyza benci ke tempat tuh ? Bukankah tempat itu yang membawa ketenangan . Tapi kenapa setelah sekian lama Eyza keluar dari terowong syurga di situ , baru Eyza fikir betapa tenangnya tempat itu . Arghhh , hati berperang sendiri dengan nafsu . *Berilah aku petunjuk !! 

Hostel 

Tempat yang pernah menjadi penginapan Eyza walaupun hanya 2 bulan 1 minggu 4 hari . Percayalah , di situlah tempat ketenangan bagi Eyza . Apasal la boleh terfikir nak keluar dari hostel ? Eyza tak dak arah tujuan dan sebab munasabah keluar dari hostel dulu . Aduhaii , sekarang baru sedar realiti dan manfaatnya ! 

Dulu , Eyza berpura-pura bencikan hostel tapi jauh dari sudut hati kecil nih , Eyza sayang sangat hostel tuh . Tempat yang banyak mengajar Eyza erti Islam dalam kata sebenar . Serius Eyza cakap , Eyza tenang sangat ada kat situ . Tak dak rasa gusar langsung walaupun masa pengurusan kat hostel fixed macam mana pun . =)

Air mata tak dapat diseka seandainya sudah berpaling tadah . 

Tadi masa makan kat kantin , CikPah mula bertanya pasal Eyza nak masuk hostel ke tidak . Begini lah lebih kurang perbualan kitorang . Diselit dengan Wani dan Anis sekali bergosip semeja . Eh3 , ada lah yang kitorang borakkan sekali tadi . Dialog nih Eyza pun lupa dah apa yang dibincangkan lagi tadi . 

CikPah : Hah Hafizatul , ambik dah borang masuk asrama ?
Hafizatul : Haaa , tak ambik lagi . Mama Hafizatul tak bagi masuk kot . Lagipun Abah Hafizatul masuk U la . Tak dak orang kat rumah teman Mama Hafizatul .
CikPah : ait , adik2 ?
Hafizatul : Bukan boleh diharap .
CikPah : Hermmm .

Selepas itu , bermulanya hujah antara Anis dan Wani mempertahankan keputusan masing2 . Setiap apa yang ditanya CikPah lepas tuh , diorang yang jawabkan untuk Eyza .
Dilema oh dilema . Setiap hari pergi sekolah mendekatkan lagi Eyza dengan hostel tuh . Macam ada suara yang memanggil . Datanglah datanglah . Aduhaii , lomah semangat eden memikiornyer cenggituh ! Kadang-kadang , hati berkata sendiri . Salahkah keputusan aku ? =(

Sesal dulu pendapatan , sesal kemudian tak berguna lagi 

Korang familiar kan dengan peribahasa nih ? Yeahh , kalau menyesal sebelum perkara yang memberi kesan buruk terlebih dahulu membawa kepada perubahan tapi kalau setelah mendapat kesannya tak berguna nak menyesal lagi . Menangis air mata darah sekalipun takkan ada yang berubah melainkan dengan kehendak-Nya .  

Eyza harap korang pasnih kalau nak buat keputusan apa-apa , fikir la dulu habis-habis yer . Jangan buat tindakan hentam keromo jer , nanti korang menyesal macam nih ha . Time tuh , nasi dah jadi sup tahu ? Eh3 , hancur peribahasa ko kerjakan ye Eyza ? =b

Sampai sini saja pembaca tercinta ! ;)
17.Mac.2011 , 10.42 PM ~

p/s : Esok ada kelas BM sampai pukul 10 saja !! ;)

Nota Kaki :
Jadilah diri kamu sendiri supaya orang lain dapat menilai siapa kamu yang terbaik.
Sesuaikanlah dirimu mengikut masa wahai saudara dan saudariku  ! 

Tulus Ikhlas , 
Hafizatul Asyrah bt . Zulkhairi @ Eyza 

6 serangan:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

karangan eh???
hehehe...

Hafizatul Asyrah said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

huishhh bukan karangan la ..
:P

thanks ! ;)

Nadhirah-chan said...

ade la hikmah di sebalik semua tu . mungkin nak didik kita supaya fikir sebelum ambik tindakan ke kan .

Hafizatul Asyrah said...

@Nadhirah-chan

yeahh betul3 .. apa pun lepas nih tak boleh buat keputusan terburu-buru dah .. :)

thanks ! ;)

Kilopop said...

hehe~~ kat hostel mmg bez tp penat nya hanya allah jer yang tau.

Hafizatul Asyrah said...

@Kilopop

heheh biasa ler tuh ..
memang penat .. masa padat !
=)

thanks ! ;)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)