Tuesday, December 21, 2010

Awak , Saya Belum Bersedia

Asalamualaikum w.b.t buat semua pembaca .

Semalam Eyza tak boleh tidur gara-gara ter'telan' Nescafe + CoffeeMate . Fuhhh , maybe sebab dah lama tak berpisah dengan Nescafe tuh yang nak ajak bermanja suruh berjaga malam . Mengada betul Nescafe kadang-kadang kan ? Hhuhua !

Satu mug ini sudah cukup buat anda stay up di malam hari .

Di malam hari yang hening ditambah pulak cahaya purple shining daripada luar tingkap bilik yang Eyza sendiri tak tau apakah itu , Eyza melayan buku yang Eyza sendiri tak tau buku apa itu sebenarnya . Bila tengok muka hadapannya rupanya buku Additional Mathematics . Memang wajar 'membaca' buku yang itu .

Ok . Teruskan dengan title entry ini yer . 

Awak , Saya Belum Bersedia 

Apa yang belum bersedia ? Perlukah perancangan persediaan dalam kehidupan ? Sedangkan nak SPM pun memerlukan persediaan secukupnya untuk score kan ? Inikan pulak dalam kehidupan dan perhubungan . Tak dapat dinafikan , entry ini agak menjurus kepada ke'matang'an minda pelajar yang akan mengambil SPM 2011 . Diharap anda sedia menerimanya .

Dalam perhubungan percintaan selalunya mesti inginkan kata putus . Sama ada ingin meneruskan perhubungan atau pun memutuskan perhubungan . Bagi pasangan bercinta , sukar sekali rasanya di hati untuk memutuskan hubungan yang sedia terpateri di hati bukan ? Perhubungan cinta mestilah inginkan selamanya sehingga ke generasi yang seterusnya hasil percintaan abadi . Itulah indahnya cinta .

Sayang , jangan tinggalkan I please . 

Tetapi kini , hubungan terhenti dengan adanya orang ketiga dan kata-kata mainan daripada pasangan masing-masing . Orang ketiga selalunya sudah biasa kita dengar kan ? Orang ketiga ialah orang yang mencetuskan konflik dalam sesebuah perhubungan . Gara-gara orang ketiga , terlerainya hubungan cinta yang sudah bertahan beberapa lamanya ..

Kata-kata mainan daripada pasangan seperti " Awak , Saya belum bersedia " , " Kita masih muda untuk hidup bersama " dan sebagainya menjadi batu penghalang untuk meneruskan hubungan sehingga ke mahligai gading . Selalunya , apabila sebelah pihak sudah bersedia , pasti sebelah lagi masih dalam kadar biasa2 . Maksudnya , 50-50 gitu la . 

Kata-kata mainan mencetuskan rasa tidak puas hati bagi sebelah pihak maka terjadilah perpisahan dua hati yang tidak diingini . Sudah pasti berlakunya acara dendam di hati apabila perpisahan itu berlaku kan ? Selalunya , itulah akan terjadi apabila hubungan cinta diingkari . 

Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula hubungan percintaan dan perkahwinan . Kenapa mesti jadi begitu ? Ke mana perginya persefahaman dalam perhubungan ? Kembalilah kepada bagaimana bermulanya sebuah cinta itu . Ingatlah , cinta tidak akan terjalin tanpa kehendak kedua-duanya tapi boleh terjalin apabila menjalinkannya . 

Kata-kata puitis di awal percintaan selalu begini . 

Cinta itu indah jika kita bijak mencorakkannya sehingga menjadi berwarna . Wahai pasangan bercinta , carilah persefahaman antara kamu dan elakkan perselisihan faham . Sesungguhnya , fitrah manusia memang hidup berpasang-pasangan seperti Adam dan Hawa . Janganlah kamu sentiasa menyalahkan pasangan kamu , sebaliknya carilah kesalahan diri kamu dahulu . Tiada yang sempurna di dalam dunia ini termasuklah kamu ..

Teheee . Sudah2 . Idea ku lempiaskan semua di sini . Maaf kalau ada kesilapan di mana2 yer . Nih semua apa yang ada dalam minda 'matang' Eyza tatkala kini . Hehe , idea nih tercetus bila terlihat kebahagiaan Abg Khai dan Kak Eifa di blog mereka . Kira entry nih nak hadiahkan untuk diorang la kowt . Ohh , teringin nasi minyak la pulak .. Bila la diorang nih nak kawin ?? =)

Sebelum merapu lebih panjang , baik berhenti sampai sini kan ? 21.12.2010 , 12.50 PM ~

p/s : Ohhh , saya tak pandai bab cinta tapi macam Doktor Cinta pulak di entry nih kan ? Hehe perasan jer lebih budak nih kan .. Dah3 , pergi study budak SPM 2011 !!

22 serangan:

Zuewairy said...

perlu bersedia:)

Hafizatul Asyrah said...

@ Zuewairy :

haha memang wajar la bersedia kalau umur camtuh.. wekekeke ~

idhzaty farid said...

good luck ya spm :)




cinta itu indah :P

Hafizatul Asyrah said...

@ idhzati farid :

thank dear ;)

yeahh indah ~

ANATI SOKI said...

best of luck for spm!! hehehe...
nescafe n coffemate mmg layan habis!! terbaiklah!!!!
anat pekena nescafe tiap kali time exam.. heheh..lepas subuh baruu tido balik.. hehehe

Hafizatul Asyrah said...

@ ANATI SOKI:

thank for the spm's.
sdp kat nescafe dgn coffeemate ??
:) xleh minum slalu nnt addict plak susah .. hehe !

;)

Cik Mieyrarif said...

gudlak yawww hunn

Hafizatul Asyrah said...

@ Cik Mieyrarif :

thank syg !
;)

Rosmerah said...

Hye sweety!!
Kamu sungguh comel! Thx for putting us in your beautiful blog/entry..
Sesungguhnya kebahagiaan adalah utk di nikmati dan di miliki oleh stiap insan..

Dalam perhubungan cinta, kalu hati kamu berkata, maka itu adalah keputusan yang tepat. Dan sesungguhnya kamu pun masih muda dan harus mengejar 1000 impian yang bakal menentukan masa depan mu...

Pilih yang terbaik yer dear...
Gudluck for you! :D

neyra shazeyra said...

nice entry

neyra shazeyra said...

nice entry

Hafizatul Asyrah said...

@ Rosmerah :

Hye kak Eifa my syg !
xcomel pun , but thanks .
Hope kekal yer .
btw , thanks for let me take u as model of the entry ! ;)

@ neyra shazeyra :

thanks dear ! ;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

g2 study...
hehehe...

Hafizatul Asyrah said...

@ ♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ :

yer3 .. nk study nih..

ayulunera said...

ape pon...wat keputusan yang terbek...mane2 popn ade risiko nye....oohh...org ketige,reason y sagt dibenci dan tipikal...hee...cewah..bnyk la menceceh

NUNU EERA said...

bwh umur lgi ni.. huhu..

Hafizatul Asyrah said...

@ ayulunera :

ya3 .. bila muncul org ke-3 la mcm2 jadi kan ?? xpe3 ..
menceceh di tmpt yg bnar gtuuh ~

;)

Hafizatul Asyrah said...

@ NUNU EERA :

ya3 .. memg bwh umur ..
kena check balik entry lepas nih ..

Oh Cinta

hah baca entry ni taw ! :)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Org ketiga kdg2 cuma penyebab bkn alasan.. maknanya kita harus melihat dulu di mana kesilapan kita sblm menunding 100% pd org ketiga yg meruntuhkan mahligai kita.. sekiranya kita tlh melakukan yg terbaik namun ttp gagal.. bermakna pasangan anda itu sememangnya tidak layak berada disisi anda kerana hatinya bagai debunga yang mudah berterbangan & singgah di mana2 sahaja.. then redhakan saja perpisahan..

wah cakap senang la.. try laki den lari kat pmpuan lain. Meroyan juga. kekekekeke

Hafizatul Asyrah said...

@ THE LEKAT LEKIT STORY :

xdinafikn memg xleh slhkan 100% org ke-3 .. kdg2 bf kita yg gatal bleh jadi jugak kan ??

hoho try suh bf buat skali ..
;)

Gayahspears said...

so sweet... Gayah suke....

Hafizatul Asyrah said...

@Gayahspears

thanks :)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)