Saturday, February 19, 2011

Satu Hasrat Tercapai , Satu Musibah Dapat

Asalamualaikum w.b.t buat semua pembaca . 

Ohh , kadar masa yang lama meninggalkan blog ini . Pejam celik pejam celik akhirnya , diri ini dah beransur pulih dari demam yang melemahkan sistem badan ini . Alhamdullillah . Hari nih , ke sekolah seperti biasa . Sekolah ganti ya ? :)

Mari berjiwang karat di sini mendengar cerita si Eyza dengan kawan maya seorang ini . Setelah Eyza bercerita tentang apa yang berlaku di sekolah dan si dia memberi pandangan + terjahan nya . Huhh , dia punya mulut yang sangat berbisa bak panahan kilat di muara . :P 

Korang pernah baca entry ni ? Klik kalau belum .

Mahu senyum begini sekarang boleh kah ?



Hari nih ucapan Happy Belated Birthday itu Eyza sampaikan kepada kawan tersebut . Sekeping kertas sudah cukup bermakna untuk memenuhi hasrat kuh . Dan seperti ada butir-butir halus mengalir di hati pabila melihat dia berkata Thank You dari jauh . Percayalah , hatiku bahagia

Jom tengok respon di kawan maya pabila Eyza bercerita lanjut tentang perasaan di kala itu kepadanya . Hik3 , mungkin dia marah jika membaca entry ini . Keh8 , Zira , maafkan aku ! Sayang kau . :P

Zira : Kenapa kau diam bila dia cakap tenkiu ?
Eyza : Apa lagi selain itu ?
Zira : Dulu kau beria nak ucapkan , bila sudah kau jadi begini . Kenapa ?
Eyza : Tiada jawapan yang pasti di situ . 
Zira : Kau terlalu mahu bahagiakan semua .
Eyza : Mungkin aku perlu buat begitu . 
Zira : Kadang2 , kau terlalu ...
Eyza : Takdir begitu . 
Zira : Kau masih ingat apa yang terjadi dulu ?
Eyza : Tak pernah lupa .
Zira : Jadi kau masih berpegang pada salah dulu ?
Eyza : Aku tak kan pernah lari dengan kesilapan itu . Tak pernah . 
Zira : Kadang-kadang kau terlalu salahkan diri kau .
Eyza : Memang salah aku . 
Zira : Forget The Past , Success Will Never Last . 
Eyza : Kau curi trademark aku ?
Zira : Kadang2 , aku perlu untuk ingatkan diri kau semula . 
Eyza : Bukan selalunya begitu ?
Zira : Kau selalu lupa diri kau . Kenapa kau tanya aku pula ?
Eyza : Sebab kau kasi ayat penyata . Jadi aku kasi ayat tanya . 
Zira : Hampasss kau !
[ Akhirnya kami ketawa di depan skrin masing-masing ] 

Ini memang cara kami berborak . Kau dan aku kami gunakan . Hehe , jangan kata apa-apa . Zira ini masih single tapi dia sangat tidak available . Garang pedas berapi . Kadang-kadang di anti-lelaki . Ohh , nanti Cik Zira berapi lagi di sini . :|

Itulah ceritanya . Huh , hari nih mungkin bahagia tapi percayalah ianya hanya seketika . Tahu apa musibah melanda ? Ohhh . Siapa mahu jika berlaku musibah bukan ? Tiada yang mahu malah meminta supaya dielakkan lagi . Tapi , kalau sudah takdir tak ke mana punya .

Luka sini sana jatuh di jalanan tanpa hala . 


Sudahlah jatuh , ditimpa tangga pula . Aduhaiii sakitnya . Pedih mungkin . Apakan daya . Nasi sudah menjadi bubur . Tak dapat nak memberi CPR kepada kamu . Sabar ya , sayang . Nanti kita beli yang baru . Ohh , sadisnya kamu ! =(

Sudahlah sudah . Tak tahu nak cerita apa lagi . Menangis untuk IPhone itu sebentar . =( Sobsob !

Sampai sini saja ya pembaca tegar ! ;)
19.Februari. 2011 , 8.53 PM ~

p/s : Tadi petang keluar membeli kain buat baju . Oh cantik ! ;)
Nota Kaki :
Jangan terlalu bersedih hati sehingga lupa kepada yang satu . 
Bertindaklah mencari kebenaran , wahai saudara dan saudariku ! 

Tulus Ikhlas , 
Hafizatul Asyrah bt . Zulkhairi @ Eyza  

6 serangan:

nadira shahid said...

iphone terjatuh ke? waaaaaaa, kalau NS dah menangis 3 bldi dah ;p

Hafizatul Asyrah said...

@nadira shahid

yaa iphone jatuh ..
huwaaa tak tahu berapa baldi dah nak nangis nih .. =(

sedih sesangat !

Efipurpleshine said...

waa...sgt sedey woo...law fi gerenti da nanes kt ctu jgak...

Hafizatul Asyrah said...

@Efipurpleshine

huuu saper tak sedih kali jadi camtuh .. huwaaaa tak dapat digambarkan ..

PBG said...

good posting...

Hafizatul Asyrah said...

@PBG

thanks :)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)