Saturday, February 13, 2010

Jalan Takdirku .



Setiap orang akan diuji dengan ujian yg bertimpa-timpa . Gembira , sedih , kematian dan sebagainya itu ujian . Setiap yg berlaku adalah ujian dalam hidup bagi mengenal asam garam kehidupan manusia . Bahagia itu anugerah yg dikaut berserta dengan ujian yg tidak terkata hendaknya .



Jangan tersalah memilih langkah , namun seandainya terjadi bijaklah mengatasi . Jangan kalah dek ujian dunia . Setiap yg terjadi miliki hikmat disebaliknya . Kuatlah menghadapi ujian yg tidak seberapa .



Senda gurau sering berganti tanpa mengira waktu . Namun bijaklah mengawalnya . Setiap perkara membuahkan hasilnya yang tidak pasti kehendaknya . Mencari setiap mutiara kata yg entah ke mana hilangnya . Bingkisan hidup semata - mata ...



Hidup umpama roda yg kadang-kadangnya di atas dan kadang - kadang di bawah . Oleh itu JANGAN MENYERAH mahupun di bawah . Yang pastinya , di atas adalah sementara . Jangan asyik dibuai mimpi kelak yg membahagiakan waktu yang sepintas saja .

Buatlah sesuatu yg terbaik untuk dirimu kerana tiada yg lain yang mampu melakukan sebegitu . Hanya dirimu yg mampu mengubah setiap perilaku dan masa yg diberi . Jangan sia - siakannya . Hargailah masa yg sementara pasti .. :)

All Right Reserved by Hafizatul Asyrah Zulkhairi


0 serangan:

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)