Friday, October 16, 2009

Publish Terbaru !

Semalam Eyza dengan nekadnya nk ubah setting blog ini kembali ke
Bahasa Ibunda iaitu Bahasa Melayu .

Asal la bleh tergerak hati nk tukar nih ??

Di mana bumi dipijak , Di situ langit dijunjung .

Hahha sebabnya berdasarkan pepatah di atas . Huh sedarlah diri Eyza hanya seorang Anak Jati Melayu . Oleh itu , kenapa nak memartabatkan sangat kan Bahasa Barat iaitu Bahasa Inggeris ? :)

Selain itu , masalah Tatabahasa/Grammar xberapa betul .. Oleh itu , Eyza rasa xperlu lah kalo Eyza meneruskan lagi perjalanan blog ini dalam Bahasa Inggeris . ;)

Jom kawan2 kita memartabatkan Bahasa Ibunda kita . Tidak perlu memartabatkan bahasa lain sedangkan Bahasa Melayu kian lupus dari semasa ke semasa .

Tapi kalo campur2 cmner ek ?

Huhu itu terserah kepada individu . Disebabkan ini blog Eyza sendiri atau Sendirian Berhad , Bahasa Rojak dijadikan pilihan .. Hahha mungkin dalam satu ayat tidak bercmpur bahasa yg sama . Oleh itu , anda faham2 sendiri la yek . :)

Kalo bercampur bahasa baik xpayah , merosakkan bahasa saja .

Ohh tidak2 .. Eyza akan menggunakan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris dalam ayat yang berbeza . Tetapi jangan salah faham . Blog ini bukanlah blog dwibahasa ok ?

Eyza harap dengan tetapan baru ini , makin ramai yang menyibukkan diri melepak di sini .. Hihi melepak sambil membaca cerita2 baru dari Eyza . :)

Kepada pengikut blog ini , teruskan mengikut ! Anugerah akan diberikan kepada anda tidak lama lagi . Pembikinan anugerah dalam proses . :)

0 serangan:

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)