Friday, May 31, 2013

Al-Quran Pelangi Di Sini =)

Assalamualaikum w.b.t buat semua pembaca. 

Nak titipkan seditik peringatan untuk semua hari nih. Anybody yang cari punya cari tak jumpa Al-Quran Pelangi? Nak more excited baca Al-Quran dengan warna warni, iye dopp?? Di sini, eyza nak share la sikit untuk semua. Dah jadi kewajipan untuk kita sebagai umat ISLAM, untuk membaca Al-Quran. =)
Rasullah s.a.w bersabda, maksudnya : "Ku tinggalkan kepadamu (umat Islam) dua pusaka abadi, apabila kamu berpegang kepadanya nescaya kamu tidak akan sesat ,iaitu Kitab Allah (Al Quran) dan Sunnahku"
Dengan itu, marilah kita sama-sama berjihad fissabilillah. Jom sedekahkan sebahagian wang yang kita miliki supaya mendapat keberkatan Allah s.b.t.
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Bacalah al- Quran kerana ia akan datang pada Hari Akhirat kelak sebagai pemberi syafaat kepada tuannya.” (Riwayat Muslim) 
Jom tengok Al-Quran Pelangi yang sangat comel-comel nih supaya dapat tambah saham akhirat! Tak seberapa tapi, tidak ternilai dengan balasannya pada masa akan datang =) 






 Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah S.W.T tidak memandang kepada rupa paras dan harta benda kamu tetapi Allah hanya memandang kepada niat hati dan amalan-amalan kamu.”
Meh nak share, apa menariknya Al-Quran Pelangi nih?

 Kandungan :
1) Terjemahan lengkap 30 juzuk
2) Tajwid berwarna
3)Fiqh wanita
4) 20 sejarah wanita dalam alquran
5) Enskilopedia ayat-ayat wanita
6) Hadis arba’in Nisaa’iyyah (40 hadits shahih wanita)
7) Tips cantik menawan sesuai sunnah rasul
8) Agenda muslimah khatam al-quran
9) Wanita yang haram dinikahi
10) Tabel ibadah rawatib wanita
11) Tabel ibadah nawafil wanita

 Haaa, macam mana? Berminat?? Ini masanya untuk melabur! =)

Saiz : 15cm X 11cm , tebal 3cm
Harga pasaran : RM100 
Promosi : diskaun 10%  (RM 90 sahaja )
Warna : purple, merah, hijau, biru muda, biru tua, pink, kuning

Sila hubungi nombor berikut untuk dapatkan Al-Quran Pelangi ya! 

- 0164845334 [ Encik Abd Ghani ]
- 0195116811 [ Puan Azizah ]

Selamat menjalankan ibadat dengan sebaiknya. Terus khusyuk dan istiqamah demi kebahagiaan abadi! Biarpun kecil, tapi besar ganjarannya kelak :)
Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: “Pada hari Kiamat nanti, di hadapan Allah s.w.t tidak akan ada syafaat yang mempunyai taraf yang lebih tinggi daripada Al-Quran, bukan Nabi, bukan malaikat dan sebagainya”.

0 serangan:

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)