Wednesday, May 27, 2009

Ceritera Cinta

Setelah dy pergi,kini seorg lagi dtg menghimpit hati..Sukarny hidup ini.. Dari satu2 cinta mencari..Sememgny xmudh untuk melupakan satu yg telah pergi ... Sepertiny mereka ialah pokok yang daunnya bergugurn dan dibawa angin mencari tempat untk berterbangan di kawasan seterusnya..Xdpt ku tolak semua itu kerana apabila tiba masanya aku tahu ia akan berlaku jua..Tersingkap jua perasaan itu yang menyelinap dalam hati kecilku ini.. Pasrah..Itu yang hanya mampu ku ucapkan..Kerna segalanya ku terima ... Mungkin ini permulaan bagi benih cinta dalam diriku..Itulah cinta..Hakikatny bukan sesuatu yng mudah apabila kita dilamun cinta.. Apabila ia terjadi ,pasti pelbagai halangan dan onak duri yg mesti diharungi.. Melalui kisah cinta ini , mengajar aku erti hidup dan pengorbanan itu sendiri.. Sememangnya bukan sesuatu yang mudah.. Aku tahu apa ia hanya sementara..Hanya untuk memuaskan hati nafsu remaja.. Itulah aku.. Namun aku sedar sememangnya cinta itu buta.. Tidak mengenal erti perit ketika bercinta.. Semuanya dianggap manis belaka.. Sememangnya apabila hati bertarung ddengan nafsu mka hancurlah hati ini kerana nafsu merupakan antara yg terkuat yg boleh mencengkam hati sehingga hancur lebur umpama ais yang cair .. Arghh parahnya apabila terkena busur cinta.. Hatiku umpama sedang bertarung di dalam padang memanah.. Berjuta-juta hati terkumpul di situ.. Namun hanya beberapa yang bernasib baik yang dapat menepati cerot hatiny.. Sememangnya pedih..Pedih sgt apabila kita dibius cinta.. Lemah selemah lemahny aku menaruh kehidupan.. KOMA aku seketika sebaik kaw meninggalkn nota perpisahan kita.. Umpama mayat hidup aku teruskn hidup tanpa nyawa yg setia menemani kerna telah dicuri oleh hatimu yang telah memanahkan busur cintamu di hatiku dulu..Kejam kaw .. Sememangnya kaw lah pemusnah segala impian dan harapan yang pernah kita bina suatu ketika dulu ketika masih bermadu asmara di kala bersama.. Dulu bicara kita indah ketika mulanya.. Hah dulu mudahnya kaw memetik rasa kini kaw melepaskan duka.. Sememangnya aku xtahu apa tujuanmu berlaku begitu.. Sejenak dulu kaw berkata indah yang sentiasa enak di kalbu , kini sebaliknya ia sentiasa mengguris hati kecil ku.. Arghhh sememangnya inilah saat2 akhir cinta.. Akhirnya .... kecewaaaaa..

Inilah apa yang dikatakan ceritera cinta..

Nukilan : Eyza

0 serangan:

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)