Thursday, December 1, 2011

Ada Benda Yang Perlu Dikongsi Untuk Semua

Asalamualaikum w.b.t buat semua pembaca . 

Malam yang indah untuk menghirup udara segar . Hati berdetak mengingati setiap perkara yang berlalu hari ini yang tinggal kenangan sama ada manis mahupun sebaliknya . Dramatis sungguh hidup ini . Masihkan korang ingat si tukang mencemar blog ini ?

2 bulan berlalu tanpa apa-apa khabar berita mahupun warkah . Tension korang baca ayat puitis yang tak kena tempat kan ? Hermmm , sudahlah sudah ku harus pergi . Let us begin . Meh sini nak cerita serba sedikit what happen around 2 bulan senyap sunyi dan sepi .


Eyza agak busy dibuai mimpi indah dengan SPM . Semua tahu kan yang Eyza nih candidates SPM ? Yeayy ! For sure you all tahu sebab dah jelas di sebelah kanan kalian SPM 2011 , aiyee ?? Sekarang ada gaps untuk paper seterusnya . 7 hari untuk 1 subject lagi . 5 hari kemudian untuk 1 subject lagi dan the end of the SPM .

SPM belum berlalu , Eyza dikejutkan lagi dengan satu suara panggilan . Phewwww! Apa hal lah banyak betul gangguan di saat nak ada pra-merdeka SPM nih? Susah betul nak senang kan , tapi bukan susah nak susah . Faham3 ler statement tuh .

Pernah sekali Eyza selitkan yang Eyza dapat satu 'offer' nih . 
Siapa suka ? 

Tak pasti sama ada pernah cerita atau tidak . Heheh , so apa perasaan anda bila mendapati nama anda terpilih kerana terlalu 'bertuah' untuk menyertai Program Latihan Khidmat Negara ? *reporter tengah pegang microphone gitu* Begini rupanya . Mari lihat , adakah sama seperti yang anda rasakan . :P


Huh , mana satu ? Eyza sendiri tak pasti . Namun , kita serah kepada takdir . Hari nih , penempatan pelatih dah release . Fuhh , terima kasih Cik Sepupu sebab tolong beritahu pasal dah release petempatan . Ngee , check dan check lagi . Let we see the result where I will be place !

Sistem Semakan Penempatan Pelatih PLKN
Kumpulan 1 Siri 9/2012
 
NAMA
:
HAFIZATUL ASYRAH BINTI ZULKHAIRI
 
NO. KAD PENGENALAN
:
940920******
 
 
 
KUMPULAN
:
1
 
PUSAT BERKUMPUL
:
STADIUM UTAMA KANGAR
 
NEGERI PUSAT BERKUMPUL
:
PERLIS
 
 
 
NAMA KEM
:
KEM PLKN GUAR CHENDERAI, PADANG BESAR, PERLIS
 
ALAMAT KEM
:
KM 28
 
 
JALAN PADANG BESAR
 
 
 
POSKOD KEM
:
02100
 
BANDAR KEM
:
PADANG BESAR
 
NEGERI KEM
:
PERLIS
 
 
 
TARIKH LAPOR
:
02-JAN-2012
 
MASA LAPOR
:
9:30 PAGI

Puas Eyza menilik dan merenung . Heshhh , lain yang diimpikan lain yang dapat . Tak mengapa , pergi lah ke mana saja pun sama sahaja . Tetap Eyza kena jalani khidmat negara tuh . Kalau takdir sudah tertulis , begitulah jua jadinya .
“Daripada Aisyah r.a. katanya, Rasulullah saw. tidak pernah memilih antara dua perkara melainkan baginda akan memilih yang paling mudah antara keduanya selagi perkara itu tidak mendatangkan dosa. Jika mendatangkan dosa, baginda adalah orang yang pertama menjauhinya. Rasulullah s.a.w juga tidak pernah menuntut sesuatu perkara untuk kepentingan dirinya melainkan dilakukan untuk kesucian agama Allah, maka pembelaan yang dilakukan olehnya adalah semata-mata kerana Allah Taala.”
 Mari belajar redha dengan setiap ketentuan Ilahi . Eyza terima setiap apa yang diberikan ini even petang tadi fikiran terlalu memikirkan tentang penempatan tuh . Eyza wish dapat jauh tapi dapat penempatan yang sangat dekat dengan rumah . Fuhhh, ada hikmah disebaliknya , Insya-Allah . =)


Buat kawan-kawan yang dapat PLKN tuh , bawak2 sabor jer lah kita nih . Bukan selalu nak berkhidmat untuk negara . Go teen go !! We can do it !! Satu Hasrat Satu Semangat Satu Tekad . Tehee ~

Sampai sini sahaja pembaca yang tercinta . 
01.Disember.2011 , 09.12 PM ~

p/s : Eh3 , budak2 SMKAP , Eyza sorang jer dapat kat kem tuh :P

6 serangan:

cintailmu89 said...

untungla dapat pegi..cheq xpernah pon dapat peluang g plkn nih..

Nabihah Khairi said...

Untunglah dapat pergi, Biyha teringin nak pergi, ada juga tak nak pergi tapi memang tak terpilih pun :)

Hafizatul Asyrah said...

@iz

hihihi jangan la gtu..
xpe3 .. ada pluang lain menanti tuh..

Hafizatul Asyrah said...

@biyha

lepas SPM bleh ler enjoy dlu ..
hihihih :)

Anonymous said...

bez jge dpt tmpt sndiri kn.. sye lain, tggal kt srwak p tkena kat selangor pule.... jaoh tu..

Hafizatul Asyrah said...

@Anonymous

wahh jauh tuh ..
eyza teringin nak dapat jauh2 tapi xdapat .. xper3 kat mana pun kita dpt , sama jer :)

chillex dear ! have fun to berkhidmat untuk negara ~

thanks ! ;)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)