Friday, December 18, 2009

Biarkan Saya ..



Kenapa dengan title tuh ?
Apa pasal ada gmbr rama2 plak ?

=.='

Biarkan saya ..
Bebas meneroka apa di dunia ,
Mengisi sejenak masa yang ada ,
Mencari kekosongan jiwa ,
Tanpa mereka bersama .

Biarkan saya ..
Bebas menilai diri hamba ,
Mencari darjat di syurga ,
Menilik setiap agungnya ciptaan-Nya ,
Tanpa pertolongan sesiapa .

Biarkan saya ..
Bebas memilih jalan di dunia ,
Seditik kata mencuit dusta ,
Setitis pasrah mencorak duka ,
Tanpa penjelajahan cinta .

Biarkan saya ..
Bebas mencipta apa sahaja ,
Setiap bisik memecah hinanya ,
Setiap langkah mengurai bahana ,
Tanpa lirikan sebenarnya .

Biarkan saya ..
Bebas memperoleh kebaikannya ,
Setiap tiupan syurga ,
Selangkah maju ke sana ,
Tanpa menoleh ke neraka .

Biarkan saya ..
Mencari diri saya ..
Di sesaat masa yang ada ..
Di sepohon kebaikan yang bisa ..
Di sebalik tabir wajah yang duka ..
Di serungkai kata - kata yang dusta ..

All Right Reserved Hafizatul Asyrah Zulkhairi

0 serangan:

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)