Sunday, November 22, 2009

Nama Tidak Seindah Makna



Karya diatas Hak Cipta Terpelihara Hafizatul Asyrah

Tadi masa chit-chat dekat ChatBox , Eyza borak2 dengan Adek. Macam2 kitorg borak kat sana sebab ramai yang ada . Macm2 keletah mereka . Bertukar-tukar blog url bez juga kan ? Eyza view blog Adek tadi dan ada satu entry yang Eyza memg tertarik . Entry tentang Nama .. :)

Elok2 ja kan ibu bapa kita letak nama kita . Tapi kenapa kita tidak sebaik maksud nama yang telah diletakkan kepada kita ? Kenapa makna nama itu indah tidak seindah peribadi kita ? Kenapa sikap kita bertentangan dengan nama kita ? Agak2 anda , sesuaikah nama yang diberikan kepada anda dengan peribadi anda ?

Contohnya nama saya .

Hafizatul Asyrah

Maksudnya memg sangat baik iaitu Penghafaz Lapang . Secara logik akal , memang maksud nama tuh baik sangat . Tapi kenapa ia tidak berkait dengan saya ? Tak pernah dirasakan selapang mana pun dengan nama itu . Pelbagai perkara yang sudah mencacatkan kelapangan saya . =.='

Namun , nama inilah yang akan digunapakai sampai akhirat kelak . Nama ini lah yang akan membawa status saya . Nama ini lah yang dipanggil oleh malaikat di alam barzakh . Nama inilah yg diseru ketika dibaca talkin . Nama inilah yang dihisab ketika di Padang Mashyar .

Kadg2 , rasanya Eyza tidak sesuai diberikan nama ini kan ? Keperibadian yang bercanggah dengan pemikiran tersendiri . Emosi yang bergerak secara liberaliti . Jiwa yang memberontak inginkan integrasi . x.O

Cukuplah sekadar di sini . Sila comment pendapat anda tentang nama anda di entry ini ya !

2 serangan:

S.H.A said...

nama saya hajar
maksud batu
saya tak suka org panggil saya hajar, takut mcm doakan saya jadi keras
hihi
hi iza
hajar ni
yang awak beli barang kt myspace
pls drop by my page back
and errr vote for me ;)

Hafizatul Asyrah said...

huhu la doa la byk2 hope
awk xkeras mcm batu .. :)

ohh i see ..
hajar2 ..

:)

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)