Sunday, February 22, 2009

Maktab Rendah Sains MARA(MRSM)

Wahh tersergam indah MRSM kat setiap negerii..Hehehehe ayat KOMSAS skit..Bukan slalu..Miahhahahaha.Teringin nak masuk tapi xleh sebab syarat tidak mengizinkan..Nak tawu syarat2 nyer???Tengok bawah nih ->

_________________________________________________________

Syarat2 Kemasukan Ke MRSM Tingkatan 4

Syarat Kelayakan Kemasukan MRSM (Tingkatan 4):

1. Pelajar Bumiputera Tingkatan Tiga di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak dan Pelajar Bukan Bumiputera Tingkatan Tiga yang sedang menuntut di Sekolah Menengah Kebangsaan di Semenanjung Malaysia.
2. Mendapat sekurang-kurang 6A 2B (A dalam Sains dan Matematik) dan tiada gred C, D atau E dalam subjek teras dalam PMR.
3. Markah yang tinggi dalam UKKM.
4. Pelajar perlu mengisi borang permohonan dan menduduki Ujian Kecenderungan Ke MRSM (UKKM) sebagai prasyarat Kemasukan ke Tingkatan 4 MRSM.
5.Pelajar yang menuntut di sekolah Berasrama Penuh Kementerian Pendidikan (SBP, SBPI) dan SMKA di bawah (JAPIM) Kementerian Pelajaran tidak layak memohon.

____________________________________________________________

Waaa sedih xleh mohon gara2 syarat ke-5..Wehh sedihnya..Nak jgak jadi sorg dari MRSMs..Tapi xpa2..Saya bangga dengan skolah lama saya..Hehehhe walaupun terguris skit ati nih sabar je la..


Ha sapa yang teringin nak masuk tengok la syarat2 tuh..Hehehe saper yang teringin penuhi lah syarat2 di atas..Mesti leh jadi one of the MRSM's..Selamat Maju Jaya yer..

0 serangan:

Post a Comment

Berikan sebarang cadangan dan pendapat anda di sini . Setiap komen anda sangat dihargai . =)